SORTYMENT
„Sortyment” to słowo pochodzące od francuskiego "assortiment" oznaczające bogaty wybór, różnorodny asortyment produktów dostępnych do zakupu lub oferowanych przez daną firmę. Termin ten jest często używany w biznesie, zwłaszcza w branżach handlowych, detalicznych oraz produkcji, aby opisać szeroką gamę produktów oferowanych klientom.
Posiadanie różnorodnego sortymentu jest istotne dla przedsiębiorstw, ponieważ pozwala dostosować ofertę do zróżnicowanych potrzeb i preferencji klientów. Dzięki bogatemu sortymentowi firma może przyciągnąć większą liczbę klientów i zaspokoić różnorodne oczekiwania konsumentów.
Wykorzystanie terminu „sortyment” może dotyczyć nie tylko produktów, ale także usług. Firmy mogą posiadać sortyment usług, co oznacza, że oferują różnorodne usługi dla swoich klientów, spełniając w ten sposób różnorodne potrzeby rynkowe.
Dlatego właśnie posiadanie zróżnicowanego i atrakcyjnego sortymentu jest kluczowym elementem strategii biznesowej wielu firm, pozwalając im na osiągnięcie sukcesu na rynku i zwiększenie lojalności klientów poprzez możliwość spełnienia ich oczekiwań poprzez szeroki wybór produktów lub usług.